Kategorie
Wpisy

Jak przygotowujesz klienta na Twoją nieobecność❓️

Jak przygotowujesz klienta na Twoją nieobecność❓️

⚠️Kolizja terminów, choroba, zdarzenia losowe, sytuacja rodzinna, wyjazd, czy urlop – mnóstwo okoliczności może sprawić, że nie będziesz osobiście na rozprawie z klientem.🤷‍♀️

⚠️I nie oszukujmy się – większość klientów nie jest szczęśliwa z tego powodu.

Substytucja, czy to adwokata, czy radcy prawnego, albo aplikanta jest często konieczna. Ja sama w ubiegłym tygodniu, w samą tylko środę miałam zaplanowanych 5 rozpraw i bez substytucji nie byłoby szans, aby wszystkie się odbyły!

Jak zatem przygotować klienta na to, że nie będzie nas na rozprawie?

➡️od razu umieść taką możliwość w umowie z klientem

➡️wpisz możliwość substytucji w pełnomocnictwie

➡️gdy spodziewasz się zastępstwa uprzedź o tym klienta od razu

➡️korzystaj ze wsparciach tych samych, zaufanych osób

➡️odpowiednio wcześniej przekaż wzajemnie kontakty pomiędzy substytutem a klientem

➡️wprowadź substytuta w temat, przygotuj istotne informacje

➡️jeśli uważasz to za potrzebne – zorganizuj wcześniej spotkanie klienta z substytutem

➡️zapewnij klienta, że substytut zna sprawę i spraw, aby faktycznie tak było

➡️w miarę możliwości bądź dostępny, a po rozprawie omów dalsze działania z klientem

📋A jakie są Twoje sposoby?

Czy różnią się one w zależności od tego, czy zastępuje Cię adwokat/radca prawny czy aplikant?

‐‐————

Informacje dotyczące budowania relacji z klientami znajdziesz też w książce „Kancelaria 2.0 – jak rozwinąć własną działalność w branży prawniczej” – link w moim bio!

#adwokat#rozprawa#aplikant#egzaminzawodowy2022#radcaprawny#kancelaria#własnafirma#prawnik#naswoim#relacje#komunikacja

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *