Kategorie
Wpisy

Po co adwokatowi checklista? 🗒🤔🔎

Po co adwokatowi checklista? 🗒🤔🔎

Wykonujemy pracę, w której każdy nawet najmniejszy błąd formalny może nas wiele kosztować 🤫💰

Teoretycznie drobny błąd np. w nazwisku, nazwie firmy, dacie czy sygnaturze może zaważyć na wyniku sprawy i mieć dla naszego klienta naprawdę fatalne skutki. Trochę jak w medycynie, budownictwie, finansach… Dlatego tak ważne jest, aby wyeliminować, a przynajmniej ograniczyć do minimum możliwe ryzyka.⛔️

📋 I w tym właśnie pomaga checklista ✅️✅️✅️

W mojej kancelarii każdy członek zespołu pracuje na checklistach i dopiero po ich zweryfikowaniu może odznaczyć wykonanie danego zadania. ✔️ I nie ważne, który już raz wykonuje zadanie danego rodzaju.🗂

Checklista przydaje się nie tylko na zakupach, przed wyjazdem, czy ważnym wydarzeniem. 📑Jest konieczna, gdy chcemy zminimalizować ryzyko – zapomnienia, roztargnienia, czy błędu 🧐 ‼️

✳️ Dzisiaj w sieci mamy dostepnych sporo fajnych aplikacji, które ułatwiają i uprzyjemniają korzystanie z list kontrolnych – ja osobiście najchętniej korzystam z Google Keep.

➡️Przykłady checklisty znajdziesz na IG np. w ostatnich wpisach odnośnie apelacji karnej u @akademia.praktyka i odnośnie pism procesowych u @mecenaskiwelldone

⚠️Świetną książkę na temat list kontrolnych napisał Atul Gawande – „Potęga checklisty” Przeczytaj koniecznie!⚠️

A Ty?
Stosujesz checklisty?

Jakie masz sposoby by ograniczyć ryzyko błędu w Twojej pracy?

W Święto Pracy warto pomyśleć jak tą pracę usprawnić 😉 Daj znać, jakie są Twoje pomysły 🙏

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *