Kategorie
Wpisy

Czy wyciągasz wnioski z błędów innych ludzi?

Czy wyciągasz wnioski z błędów innych ludzi? ❎⁉️✔

Widząc, że ktoś popełnia błąd w sposobie myślenia, w biznesie lub w innych obszarach warto zawsze zastanowić się, gdzie ja popełniam błąd podobny, albo podobnego rodzaju ⁉️🤔

W ostatnim czasie korzystałam z usług specjalisty z pewnej branży, z której podobnie jak ze wsparcia prawnego przeciętny człowiek korzysta wyjątkowo, często np. po raz pierwszy w życiu. 🧐

Przypomniało mi to o kilku kwestiach, które czasem mogą nam umykać, zwłaszcza w przypadku wyspecjalizowanych usług, a które są niezwykle ważne w kontaktach z klientem i budowaniu z nim relacji:

✔klient może nie wiedzieć, co dokładnie wchodzi w zakres danej usługi i ile czasu potrzeba na jej wykonanie – to naszym obowiązkiem jest mu te kwestie uświadomić, zazwyczaj wskazanie tych informacji pomaga też w ustaleniu wynagrodzenia za wykonywaną usługę

✔każdy z nas lubi mieć pewność czego i kiedy może się spodziewać – klientów również powinniśmy informować jak wyglądają kolejne etapy działań i jaki będzie ich spodziewany rezultat

✔jeśli ustalimy z klientem warunki współpracy są one święte i należy się ich trzymać bez względu na okoliczności, albo omówić sytuację i wspólnie ustalić zakres zmian – tym bardziej warto więc wcześniej przemyśleć nasze stawki i zasady współpracy

✔pouczenie klienta lub zwracanie mu uwagi powinno zawsze odbywać się w umiejętny sposób – jeśli zależy nam na budowaniu relacji warto zadbać o poczucie własnej wartości drugiej strony, nikt nie lubi czuć się głupi, choć każdy ma prawo do niewiedzy

✔zawsze warto upewnić się czy dobrze zrozumieliśmy, czego klient od nas oczekuje – robienie założeń i domyślnie się zamiast zadawania pytań to szybka drogą do nieporozumień

A Ty?
Stosujesz się do powyższych zasad? 🙌
O czym jeszcze warto pamiętać wg Ciebie? 👀

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *