
Zastanawiasz się czasem, w jaki sposób sprzedajesz swoje usługi? Czy jesteś bardziej ekspedientem, czy może sprzedawcą? 🤔
Kontaktuje się z Tobą klient potrzebujący wsparcia prawnego🙋♂️ Co robisz? 🧐
Czy jak ekspedient podajesz mu dokładnie to o co się do Ciebie zwraca, czy może jak sprzedawca badasz potrzeby, opowiadasz o tym, co dostarczasz i proponujesz dodatkowe rozwiązania? 🔎
🎯Analizując działania dobrze jest się zastanowić nad następującymi kwestiami:
➡️Czy słuchasz uważnie potrzeb klienta, czy może robisz założenia i szukasz tylko ich potwierdzenia?
➡️Czy potrafisz dopytać o to, na czym klientowi naprawdę zależy i czy potrafisz rozpoznać jego potrzeby?
➡️Czy uświadamiasz klienta jakie ma możliwości współpracy z Tobą i w czym jeszcze możesz go wesprzeć?
➡️Czy edukujesz klienta jaka będzie strategia działania i dlaczego taka, a nie inna?
➡️Czy mówisz klientowi jakie działania będziesz dla niego podejmować i co składa się na wynagrodzenie, które płaci?
➡️Czy zakładasz, że pewne rzeczy dla klienta są oczywiste?
➡️Czy proponujesz dodatkowe możliwości i rozwiązania?
➡️Czy dostarczasz tylko dostarczasz to, co klient zamówił i szybko odhaczasz współpracę jako zakończoną?
➡️Czy zastanawiasz się co jeszcze możesz zrobić dla klienta?
Jako prawnicy często wzbraniamy się przed określeniem “sprzedaż usług prawniczych” ⛔️ Nieważne, jakiego określenia będziesz używać – ważne, co robisz i z jakim rezultatem dla Twojej kancelarii.⚠️
📌A co według Ciebie jest kluczowe w sprzedaży usług prawniczych?