⚠️W ramach prowadzenia kancelarii ponosisz sporo różnych wydatków🤑
➡️Zobacz, które z nich możesz wrzucić w koszty i odliczyć od podatku!
🔴Zgodnie z art. 22 ust 1 ustawy o PIT „kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23.”🔴
➡️Jako koszt może więc być rozliczane wszystko, co nie mieści się w katalogu wyłączeń z art. 23 PIT , a co wydajesz po to, żeby osiągnąć lub zachować przychód, albo zabezpieczyć źródło przychodów.
🤔Co to w praktyce może być?
✅️ czynsz i media w kancelarii
✅️ rachunki za telefon i internet
✅️ zakup paliwa i utrzymanie samochodu
✅️ zakup sprzętu biurowego (laptop, telefon, tablet, smartwatch)
✅️ przejazdy taksówką, pociągiem, samolotem
✅️ noclegi
✅️ studia podyplomowe
✅️ książki, ebooki, audiobooki
✅️ kalendarze, notatniki i inne piękne artykuły biurowe
✅️ kursy online
✅️ składka do ORA
✅️ opłata za aplikację Twojego aplikanta
✅️ pendrive i nośniki danych
✅️ licencje za programy komputerowe
✅️ torby i torebki na laptopa
✅️ upominki i vouchery dla klientów
✅️ wydatki na gastronomię przy okazji spotkań z klientami lub zespołem kancelarii
✅️ raty za leasing
✅️ sprzątanie kancelarii
↪️Oczywiście, finalnie decyzję o rozliczeniu danego wydatku podejmuje księgowy. Warto jednak ewidencjonować i rozliczać każdy z możliwych wydatków, bo w końcu istotnie wpływają one wysokość płaconego przez nas podatku.
➡️ A jakie niewymienione tu wydatki Ty rozliczasz w ramach prowadzonej kancelarii? 🤔
➡️ O czym jeszcze warto pamiętać?