🧐Wzbudzenie zaufania klienta do naszej wiedzy, umiejętności i kompetencji często odbywa się na poziomie wrażenia jakie sprawiamy. Klient zazwyczaj nie jest w stanie ocenić naszej merytoryki – w przeciwnym razie pewnie sam o nią by zadbał.😎
🔎Wrażenie eksperckie możemy budować na różnych poziomach – wg mnie najważniejsza jest komunikacja, w tym: język ekspercki i umiejętne przejmowanie przywództwa!💡
Dwa najlepsze narzędzia do tego by przejąć przywództwo w rozmowie:
➡️Wydawanie poleceń
➡️ Zadawanie pytań
↪️Wydawanie poleceń
Pamiętaj – polecenia nie muszą mieć formy rozkazów, również wplatając zwroty< grzecznościowe możesz przejmować przywództwo i kierować rozmową:
– „Zacznijmy od … ”
– „Wyobraźmy sobie…”
– „Proszę powiedzieć …”
– „Niech mi pan/pani przekaże dokumenty”
– „Proszę sobie przypomnieć…”
↪️Zadawanie pytań
Pamiętaj – pytania to sposób, aby dowiedzieć się więcej, ale też aby stworzyć u rozmówcy odpowiednie wrażenie:
– „Co mogę dla pani/pana zrobić?”
– „Jakie są pani/pana oczekiwania?”
-„Jak w idealnym przypadku miałby wyglądać rezultat naszej współpracy?”
– „Na czym pani/panu najbardziej zależy?”
Jakie są wg Ciebie najlepsze sposoby by przejąć przywództwo w rozmowie?