Kategorie
Wpisy

Organizacja pracy

Przy odpowiednim podziale dnia łatwiej wykonuje się poszczególne zadania, gdy ich harmonogram jest uporządkowany. Planując dzień warto przewidzieć czas na tzw. pracę głęboką, w czasie której nie odbieramy telefonów, nie sprawdzamy maili i nie prowadzimy żadnych rozmów. Pracując bez „rozpraszaczy” znacznie lepiej wykorzystamy nasze skupienie i szybciej wykonamy konkretne zadanie.

Z zarządzaniem czasem wiąże się także ustalenie odpowiedniej przestrzeni czasowej na oddzwanianie do klientów i odpisywanie na ich maile. Jeśli pracujemy koncepcyjnie lub musimy skupić się na działaniach przed rozprawą i w jej trakcie, dobrze jest wyznaczyć sobie jedną godzinę w ciągu dnia, gdy odpowiadamy po kolei na wszystkie nieodebrane telefony i maile. To zapewni nam wolną głowę na dalsze działania, a naszym klientom pozwoli na kontakt, który dostarcza im poczucia bezpieczeństwa. W swojej pracy staram się zawsze oddzwonić do klienta w ciągu 24 godzin. Jeśli kończę działania danego dnia o późnej godzinie oddzwaniam następnego dnia roboczego. Podobnie w przypadku wiadomości mailowych – zazwyczaj na maile odpowiadam szybko, udzielając od razu konkretnej odpowiedzi lub informując, że wiadomość dotarła i wskazując kiedy zostanie udzielona odpowiedź na dane zapytanie.

A Ty – czy organizujesz sobie przestrzeń na niezakłóconą pracę? Jak szybko reagujesz na nieodebrane maile i telefony?

Kategorie
Wpisy

Jeśli rozwijasz własną kancelarię…

Dziś zapraszam Was do zapoznania się z krótkim materiałem video, w którym z jednej strony zdradzam jak wyglądały moje początki, a z drugiej dzielę się informacjami o projekcie powstałym między innymi na bazie doświadczeń ostatnich lat i wyzwań z jakimi wszyscy się mierzymy.

Rozstrzygając, co jest istotne w budowaniu własnej kancelarii adwokackiej często wskazuje się na specjalizację, albo budowanie wizerunku w internecie. Po części w wyniku obserwacji i przemyśleń, a po części w drodze retrospekcji moje wnioski są jednak inne.

I tak – elementy kluczowe to:
1) umiejętność budowania relacji z bardzo różnymi ludźmi
2) umiejętność wzbudzenia zaufania
3) umiejętność budowania argumentacji i skutecznego przekonywania
4) dobre umiejętności negocjowania – zarówno z klientami, jak i w ich imieniu

A według Ciebie – co decyduje o sukcesie w branży prawniczej?

Kategorie
Wpisy

O co zadbać podczas telekonferencji?

Na dzisiejszej rozprawie usłyszałam, że w obecnej sytuacji kolejny termin odbędzie się online. Wygląda na to, że kolejne miesiące będą sprzyjać tego typu rozwiązaniom.

O co warto zadbać zarówno w trakcie rozprawy online, jak i wideokonferencji z klientem?

Moja podstawowa checklista poniżej:

  • sprawny sprzęt z działającą aplikacją, na której odbywa się spotkanie – obowiązkowo przetestowany wcześniej zarówno samemu, jak i ze współpracownikiem/przyjacielem
  • szybkie, stałe łącze – nic nie zaburza spotkania bardziej niż przerywające się połączenie
  • mikrofon i słuchawki – bez tego sprzętu często u rozmówcy słychać pogłos i inne szumy, zestaw mikrofon + słuchawki pozwala wyeliminować szumy z otoczenia, eliminuje podwójny odbiór dźwięku i umożliwia nam dobrą słyszalność, im lepsze słuchawki z mikrofonem tym lepsza jakość dźwięku dlatego warto zainwestować w coś więcej niż słuchawki załączane w zestawie z telefonem komórkowym (acz i te są lepsze niż zupełny brak mikrofonu i słuchawek)
  • oświetlenie – ważne, aby źródło światła (naturalne lub sztuczne) znajdowało się naprzeciwko nas, w sytuacji, gdy światło jest za nami rozmówca nie widzi nas wyraźnie, to wygląda mocno nieprofesjonalnie i nie wzbudza zaufania
  • kamera – kamera powinna znajdować się na linii naszego wzroku, jeśli w naszym laptopie nie ma takiej możliwości warto skorzystać z kamery zewnętrznej
  • pomieszczenie – ważne, aby w trakcie wideokonferencji nikt nam nie przeszkadzał, rozmowy, czy pytania kierowane do nas lub do osób obok nas sygnalizują, że nie jesteśmy uważni i w pełni skupieni na drugiej stronie, pomieszczenie, w którym rozmawiamy powinno być zamknięte
  • wyciszony telefon komórkowy – przychodzące połączenia lub smsy rozpraszają uwagę zarówno naszą, jak i naszego rozmówcy, świadczą o braku szacunku i mocno utrudniają skupienie
  • notatki, woda, elementy dodatkowe – przed rozpoczęciem spotkania na stole powinien znaleźć się notatnik, długopis, szklanka z wodą lub kawą, a także inne rzeczy (np. akta), które mogą być nam pomocne w danej, konkretnej sprawie, przestrzeń powinna być zorganizowana tak, abyśmy w trakcie spotkania nie musieli go przerywać po to by wstać po przedmioty, o których nie pomyśleliśmy wcześniej.

A Ty – na co zwracasz uwagę przed wideokonferencją?

Kategorie
Wpisy

Niezawodność

Niezawodność.
Klient, który powierza adwokatowi prowadzenie sprawy oczekuje nie tylko wsparcia prawnego, ale też poczucia bezpieczeństwa. Niezawodność jest jednym z elementów, które to poczucie bezpieczeństwa zapewnia.

Dlatego jeśli mam gdzieś być – nie ma możliwości, że się spóźnię lub nie dotrę, bo coś wydarzy się po drodze. Nie ma opcji, że zatrzymają mnie korki, wypadek, nieprzewidziane roboty drogowe.

W przypadku porannych rozpraw w miastach znacznie oddalonych od Krakowa na miejscu jestem zawsze dzień wcześniej. A rano wyspana i zmotywowana jestem zawsze na czas. Dzięki temu zapewniam sobie pełne skupienie i spokojną głowę, a klientowi – poczucie bezpieczeństwa.

Dziś w drodze do Warszawy, bo jutro działamy!

A Ty jak planujesz podróż przed ważnymi rozprawami?

Kategorie
Wpisy

Kaizen w kancelarii

W prowadzeniu kancelarii unikam wstrząsów i gwałtownych zmian. Usprawnienia staram się wprowadzać metodą Kaizen – wprowadzając stopniowo drobne zmiany, które ujęte w całość robią ogromną różnicę zarówno dla moich klientów, mojego zespołu, jak i dla mnie. W wyzwaniach szukam sposobności do rozwoju i inspiracji do działania.

Od dawna używamy w kancelarii narzędzi pozwalających na pracę zdalną. Od pół roku mamy też możliwość spotkań w formie wideokonferencji. Z każdym miesiącem z możliwości tej korzysta coraz więcej klientów. Wygląda na to, że nawet po zakończeniu pandemii taka możliwość kontaktu pozostanie z nami na stałe.

A Ty jakie usprawnienie wprowadziłeś/łaś u siebie ostatnio?

Kategorie
Wpisy

Organizacja pracy

Dziś wiem, że zaczynając od zera bez pomocy z zewnątrz można samodzielnie zbudować z sukcesem funkcjonującą kancelarię. Wiem też, że nie wystarczy do tego sama znajomość prawa, a konieczne jest zrozumienie zasad funkcjonowania biznesu i rzeczywistości, w której żyjemy, w tym zrozumienie faktycznych potrzeb klienta, a nie nasze wyobrażenie o tym, co tą potrzebą jest.

Kancelaria 2.0 to projekt, który pozwolił mi nie tylko złapać równowagę między życiem zawodowym i rodzinnym, ale też rozwinąć skrzydła w zawodzie, który jest moją pasją.

Zapraszam do śledzenia 🙂